Google Tag Manager (GTM) is een tool van Google waarmee wij alle gebeurtenissen binnen uw kantoorwebsite kunnen tracken en al uw tracking codes kunnen verzamelen op één locatie binnen uw website.
Tracking tools zoals Google Analytics, Hotjar of Meta Pixel beheren wij met de Tag Manager dus eenvoudig vanuit één beheersysteem. Dit biedt ons als websitebeheerder en marketeer meerdere voordelen en de tracking mogelijkheden zijn daarbij bijna eindeloos!
De naam ‘Tag Manager’ is eenvoudig te verklaren, want het heeft alles te maken met de manier waarop wij Google Tag Manager (GTM) gebruiken. Simpel gezegd gebruiken wij tags om gebeurtenissen te meten op uw website.
Alle gebeurtenissen, zoals klikken en weergaven, worden allemaal in een grote bak met data gegooid: de datalayer. Zodra wij specifieke gebeurtenissen triggeren op de website kunnen wij daar tags aan koppelen.
Dat alles doen we vanuit één GTM container, ofwel de locatie waar wij alle tags en triggers kunnen beheren. Diverse tracking tools brengen wij zo samen én wij kunnen specifieke gebeurtenissen of bezoeken op uw website heel gericht tracken.
Het op een juiste wijze inrichten en implementeren van GTM is een vak apart. Wij dragen bijvoorbeeld zorg voor een juiste koppeling met Google Analytics en andere Google Tools.
Wilt u meer weten over onze diensten?
Maak dan een afspraak en wij komen graag bij u langs!